T-Mobile jako pierwszy w Polsce uruchomił usługę opartą o biometrię głosową firmy Nuance.
Bezkompromisowe bezpieczeństwo, wygoda i oszczędność kosztów operacyjnych, dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii uwierzytelniania głosowego użytkowników usług.
Polska Telefonia Cyfrowy, operator sieci T-Mobile, korzystając z rozwiązania „Nuance Vocal Password”, uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Całodobowa dostępność usługi ułatwi codzienną pracę pracownikom biur i sklepów polskiego operatora.
Wdrożenie zostało przeprowadzone przez zespół Algotech, który od kliku lat zdobywa doświadczenia w zakresie biometrii głosowej. Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji. Zaletą systemu jest to, że nie ma konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z „żywym” konsultantem. Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund. Oszczędza to czas nie tylko użytkowników, ale także pracowników wsparcia informatycznego firmy.
„W T-Mobile cenimy innowacyjne, poprawiające efektywność codziennej pracy, proste dla użytkownika rozwiązania. Traktujemy uruchomienie tej usługi jako okazję do „oswojenia się” z biometrią głosową, gdyż jej zastosowanie daje możliwości wykorzystania ogromnego potencjału technologii głosowych. Dziś można u nas bezpiecznie odzyskać hasło używając jedynie samego głosu, ale myślę że w temacie biometrii dopiero „powiedzieliśmy pierwsze i nie ostatnie słowo”. Rozważamy udostępnienie w przyszłości naszym klientom podobnych usług pozwalających na bezpieczną i wygodną weryfikację głosem” – mówi Maciej Zawada Dyrektor Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC.
„Cieszy nas realizacja wspólnego projektu, który stanie się „poligonem doświadczalnym” dla różnych przyszłościowych zastosowań biometrii głosowej. Doświadczenie naszych klientów z różnych branż potwierdza dobitnie, że wdrożenie systemu przynosi szybki efekt, podnosząc jednocześnie satysfakcję użytkowników, którzy cenią sobie łatwość i szybkość procesu weryfikacji. Dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo korzystania z systemów. Dla porównania niedawno Turkcell – wiodący telekom w Turcji – wdrożył podobne rozwiązanie dla klientów indywidualnych i biznesowych, osiągając w krótkim czasie zainteresowanie ponad 2 milionów użytkowników” – mówi Peter Martis, Dyrektor Regionu CEE Nuance Communications.
„Każdy z nas ma inny głos i ludzie na co dzień rozpoznają się wzajemnie po głosie. Nasz głos jest tak unikalny, jak linie papilarne i doskonale nadaje się do skutecznej i bezpiecznej weryfikacji tożsamości w Contact Center i telefonicznych systemach dostępowych. Nie trzeba już podawać PIN-ów, haseł i loginów, które w dzisiejszym bardzo „zagonionym” świecie są coraz trudniejsze do zapamiętania i niestety coraz mniej bezpieczne. Na świecie wśród klientów wykorzystujących z powodzeniem tę technologię są m.in. banki, dostawcy usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, policja i agendy rządowe na całym świecie. W Polsce również mamy duże zainteresowanie systemami biometrycznymi”- stwierdza Zbigniew Marcinkowski Dyrektor Zarządzający Algotech.
Biometria głosowa jest jedną z najbezpieczniejszych i najłatwiejszych w masowych zastosowaniach metodą identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników na odległość. Biorąc pod uwagę powszechne użycie telefonów za pośrednictwem których użytkownik może skorzystać z systemu, praktycznie nie istnieje potrzeba inwestycji w dodatkowy specjalistyczny sprzęt, a użytkownik zyskuje wygodę korzystania z własnego głosu jako zabezpieczenia.
Aplikacje wykorzystujące biometrię głosową mogą służyć do weryfikacji klientów w call center, urządzeniach mobilnych i aplikacjach internetowych, tym samym pomagają firmom spełniać standardy i wymagania dotyczące bezpieczeństwa, np. w obszarze zarządzania ryzykiem czy zapobiegania oszustwom i kradzieżom tożsamości.