Rozwiązania Digital Signage już od jakiegoś czasu nas otaczają, chociaż nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Obserwujemy elektroniczne wyświetlacze już nie tylko w galeriach handlowych – prekursorach w stosowaniu nowoczesnych systemów promocji wizualnej, ale także w sklepach, restauracjach czy nawet na stacjach benzynowych. Spowodowane jest to obniżającym się każdego roku kosztem ekranów, a rozwój technologii pozwala na produkcje wyświetlaczy coraz większych, jaśniejszych i o wyższej rozdzielczości.
W przyszłości takie rozwiązanie całkowicie zastąpi statyczną papierową informację reklamową, nie zawsze estetyczną, a trudniejsza w zarządzaniu i przygotowaniu logistycznym. Technologie cyfrowe dają też nowe możliwości niedostępne dla dotychczasowych nośników reklamowych – dopasowanie treści do osoby aktualnie przebywającej przy ekranie. Możliwość interakcji z odbiorcą informacji w sposób bezpośredni – za pomocą ekranów dotykowych – poprzez świadomy wybór przez użytkownika opcji bezpośrednio na ekranie (sprzedaż, przeglądanie i wybór asortymentu sklepu, wirtualna przymierzalnia, itp.), lub pośredni – przy użyciu integracji z systemami pomiaru (czujnikami ruchu, kamerami, itp.) i automatyczne dostosowanie prezentowanej treści do płci lub wieku odbiorcy. Interesującym rozwiązaniem w systemie jest też różnicowanie treści w zależności od pory dnia i lokalizacji ekranów – inne informacje będą wyświetlane rano, inne w bloku popołudniowym czy też wieczornym. Inne informacje na ekranach znajdujących się w witrynie sklepu a inne przy kasach.
Rozwiązanie Quadrado daje możliwość integracji z zewnętrznymi systemami dostarczającymi dane w czasie rzeczywistym w celu ich wizualizacji – jako informacje pogodowe, wiadomości czy dane o aktualnych cenach produktów lub promocjach, jako dane służące do budowania wykresów lub tabel informacyjnych w przypadku wykorzystania sytemu jako informacji kolejkowej albo jako tablic informacji wewnętrznej jakie na przykład stosuje się w centrach obsługi klienta. Dane zewnętrzne mogą też służyć jako wyzwalacze emitowanej treści – na przykład informacja pogodowa o opadach deszczu może wyzwalać wyświetlanie się zawartości związanej z promocja na parasole i płaszcze przeciwdeszczowe. Zintegrowany system authoring’u – pozwala na przygotowanie treści z istniejących multimedialnych materiałów reklamowych – graficznych, wideo oraz danych zewnętrznych przy pomocy intuicyjnego i prostego w obsłudze interfejsu webowego. Pozwala to na budowanie dowolnych ciągów prezentacji audiowizualnych, uzupełniania ich o animacje, wizualizację danych i uzupełnianie treścią z portali społecznościowych oraz witryn internetowych.
Integralną częścią systemu jest tworzenie raportów zawierających informację o wszystkich ekranach, realnym czasie ich działania, prezentowania zapisanej zawartości. Raportowane są także wszystkie nieprawidłowościw działaniu ekranów, zmiany w konfiguracji ich sieci oraz prezentowanego kontentu. System ma zastosowanie w handlu, w punktach sprzedaży i obsłudze klienta, bez względu na wielkość placówki. Dzięki temu można przekazać dodatkowe informacje produktowe, budować świadomość marki, czy prezentować informację promocyjne. Dobrze sprawuję się w hotelach, pensjonatach, budynkach biurowych oraz centrach konferencyjnych jako system informacyjny. We wszystkich miejscach gdzie przemieszczają się ludzie – dworce, poczekalnie może być u
Quadrado jako kompleksowe rozwiązanie zawiera w sobie wszystkie te cechy i posiada moduły do tworzenia treści, zarządzania ekranami i wyświetlania zawartości, integracji z systemami i danymi zewnętrznymi oraz raportowania. Wszystko to jest zebrane w intuicyjną aplikacje webową, która wraz z serwerem zarządzającym ekranami hostowana jest w chmurze. Wykorzystanie komercyjne jest efektywne kosztowo, nie wymaga wstępnych inwestycji w infrastrukturę a opiera się wyłącznie na opłatach subskrypcyjnych za wykorzystywane ekrany.
Autor: Paweł Żaczek
Po więcej informacji zapraszamy na stronę http://quadrao.info